Francuska u lipnju očekuje odlične turističke rezultate, a Francuzi planiraju više putovanja

Francuska i Pariz u lipnju očekuju odlične turističke rezultate, a iako Francuzi obožavaju nogomet, ne očekuje se da će zbog EURO-a odgoditi putovanja u inozemstvo, pa ni u Hrvatsku, gdje bi ih moglo doći više nego lani, doznaje se iz predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Parizu.

"U Parizu za lipanj, najviše zbog nogometa, u hotelima više gotovo i nema mjesta. Nešto se još može naći u privatnom smještaju i predgrađu, a sve uz visoke cijene koje će vjerojatno još i rasti", kaže direktorica predstavništva HTZ-a u Parizu Daniela Mihalić Đurica za Hinu.

Dodaje da je slična situacija i u ostalih devet francuskih gradova u kojima će se igrati utakmice EURO-a, od kojeg se očekuje i da 'nadoknadi' određene turističke gubitke zadnjih mjeseci zbog lanjskih terorističkih napada.

Kaže kako se zbog EURO-a za smještaj iznajmljuje sve što se može, da se privatni smještaj od svega nekoliko metara četvornih (sobe, apartmani) prosječno iznajmljuju po otprilike 100 eura za noć, dok se prosječne dnevne cijene smještaja u hotelima sada kreću oko 130 eura, što je oko 20 posto više nego inače.

U Parizu su cijene čak i više, prosječno oko 170 eura ili za oko 8 posto više, a neminovan je i porast ostalih cijena, pogotovo ugostiteljske, suvenirske, prijevozne i druge uslužne ponude.

"Svi se u Francuskoj, a pogotovo u gradovima gdje se održava EURO, nadaju velikoj zaradi. Primjerice, samo regija Bordeaux očekuje više od 126 milijuna eura, dok bi zarada cijele Francuske od EURO-a mogla premašiti 1,3 milijarde eura", kaže Mihalić Đurica, ističući da se u svih deset gradova samo na stadionima tijekom EURO-a očekuje ukupno više od 1,5 milijuna stranih posjetitelja, a u navijačkim 'fan zonama' po gradovima više od 7 milijuna.

Među njima će, bar na prve tri utakmice Hrvatske (u Parizu, St. Etienneu i Bordeauxu), biti i na tisuće hrvatskih navijača, a onima koji iz Hrvatske planiraju putovati u individualnoj organizaciji, automobilima ili kombijima, preporučuje parkinge u blizini stadiona na kojima je dozvoljeno i noćenja u tim vozilima, kao i da se pridržavaju pravila ponašanja na stadionima (bez prtljage, kišobrana, metalnih predmeta, pirotehnike i drugog).

U vezi organiziranja 'fan zona', Mihalić Đurica napominje da je bilo prijepora, no ipak se sve dogovorilo, jer će se time situacija držati pod kontrolom, s obzirom na sigurnost, za što će se povodom EURO-a, kako je već poznato, angažirati oko 60 tisuća policajaca i žandara te oko 10 tisuća privatnih agenata, što je oko 7 posto više nego je bilo najavljeno prije atentata u studenome prošle godine.

"U Parizu i Francuskoj do kraja srpnja produljena je i odluka o izvanrednom stanju, što dodatno pojačava sigurnost, a razmišlja se i o zabrani prosvjednih skupova koji su počeli ovih dana zbog protivljenja zakonu o radu, ako se nastave do EURO-a", kaže Mihalić Đurica.

Francuzi zbog EURO-a ne odgađaju putovanja u inozemstvo

Iako jako vole nogomet, ne očekuje se da će Francuzi zbog toga značajnije odgađati putovanja u inozemstvo, pa tako ni u Hrvatsku, koja upravo u lipnju bilježi tradicionalno vrlo dobar promet s francuskog tržišta.

"Rezervacije za ljeto, odnosno od svibnja do listopada, za Hrvatsku iz Francuske su, prema podacima udruženja francuskih touroperatora, oko 10 posto veće nego prošle godine, a kako je ove godine uvedeno i devet novih avio linija, mogući su i dodatni porasti s individualnim dolascima francuskih turista", kaže Mihalić Đurica, dodajući da Francuzi općenito zbog zaustavljenog pada stope nezaposlenosti i izlaska iz krize žele putovati više nego prije jer smatraju da treba 'profitirati od života'.

Kako prosječno Francuzi godišnje ukupno imaju i do dva mjeseca slobodnih dana (godišnjih odmora), u čemu su 'prvaci' u Europi, često putuju, i do pet puta godišnje, te se očekuje da će ih ove godine čak oko milijun više nego lani putovati izvan Francuske, a planiraju i više trošiti na putovanjima.

Najviše ih zanimaju Portugal i Kuba, koje su ovogodišnje hit destinacije, uz već tradicionalno popularne Španjolsku, Italiju, Grčku te francuske otoke Antile i Reunion. Pritom im i Hrvatska, kaže Mihalić Đurica, zasigurno zauzima jednu od vodećih pozicija.

"U Hrvatsku najviše francuskih turista dolazi zrakoplovima u Dubrovnik, Split i Zagreb, sve više i u Zadar, Istru, na Kvarner i druga odredišta, a najviše se zanimaju za selektivne oblike turističke ponude (kultura, sport, avanturizam, 'city break', ekologija, enogastronomija) te stoga i sve promotivne aktivnosti idu u tom smjeru. Hrvatska na tom tržištu itekako treba tražiti svoju turističku priliku i ojačati poziciju", poručuje Mihalić Đurica.

(Hina/FaH) 

© 2009 Ministarstvo turizma Republike Hrvatske.