Hrvatski













Hrvatska turistička zajednica
 


 



"Turizam kao faktor razvoja: koliko može turistički sektor potaknuti gospodarski rast u Hrvatskoj"

UMAG, 13.7.2012.

Poslovni skup Croatia Business Open Umag s temom "Turizam kao faktor razvoja: koliko može turistički sektor potaknuti gospodarski rast u Hrvatskoj" okupio je istarske, hrvatske i međunarodne stručnjake koji su istaknuli važnost razvoja hrvatskog turističkog proizvoda za ukupno hrvatsko gospodarstvo.

Otvarajući skup, predsjednik Republike Ivo Josipović je istaknuo važnost turizma za razvoj gospodarstva. Po njegovim riječima, krajnje je vrijeme da se svi bivši vojni objekti uz obalu stave u funkciju turizma.

"Prestanimo odugovlačiti s donošnjem odluka, u funkciju treba staviti sve potrebne resurse", poručio je Josipović. Od strateške je važnosti pitanje kako privući investitore, istaknuo je dodavši kako bi osobno želio da "Hrvatska ima deset uspješnih regija poput Istre".

Nažalost, u Hrvatskoj ima i dijelova obale koji su potpuno neiskorišteni samo zbog neodlučivanja i sada već dugi niz godina "stoje i statiraju kao spomenik lošeg upravljanja", kazao je Josipović i istaknuo da treba motivirati i potaknuti poduzetnike kojima treba osigurati i povoljne kreditne linije.

"Turizam nije samo more, sunce i plaža, turisti su izbirljivi i očekuju vrhunske kulturne i sportske događaje, dobre prometnice, kvalitetnu ponudu i domaću gastronomiju", poručio je Josipović dodavši kako Hrvatska treba iskoristiti sve svoje resurse jer je turizam "naš najvažniji izvoznik koji još nije dovoljno iskorišten".

Ministar turizma Veljko Ostojić naglasio je kako je konkurentnost turizma u fokusu interesa Vlade i resornog ministarstva.

Posebno je istaknuo odluku o diferenciranoj stopi PDV-a u turizmu s primjenom od 1. siječnja iduće godine, očekujući da će se u hrvatskom turizmu dogoditi efekti koji su se dogodili i drugim zemljama koje su to učinile poput Njemačke, Francuske i Švedske, u kojima je došlo do općeg spuštanja razine cijena, do novih investicija, a samim time i do povećanja zaposlenosti.

Po njegovim riječima od iznimne je važnosti osiguranje kvalitetnih izvora financiranja poput nove linije kreditiranja koju je Hrvatska banka za obnovu i razvitak od veljače ove godine uvela za turistički sektor, te je do sada odobreno više od 450 milijuna kuna i u tijeku je obrada novih zahtjeva.

Od iznimne je važnosti, napominje Ostojić, i komuniciranje s tržištem tako da će se za razliku od prethodnih godina već tijekom ovog mjeseca usvojiti krovni marketing plan hrvatskog turizma za iduću godinu.

Investicije su u fokusu interesa pa ćemo tako u suradnji s ostalim ministarstvima raditi na izmjeni zakonodavnog okvira za investicije, koji je sada nedovoljno atraktivan, poručio je Ostojić dodavši kako se radi na izmjeni zakona o poticaju ulaganja, o gradnji, o investicijama u golfu, o turističkom zemljištu.

Ustvrdivši kako turizam ima velike potencijale razvoja u Istri, istarski župan Ivan Jakovčić izrazio je zadovoljstvo što Istra u tom segmentu snažno kroči naprijed i puno ulaže u turističke kapacitete.

"U idućih deset godina Istri trebaju deset novih golf igrališta jer je to isplativ projekt. Osim toga Istri je potreban kongresni centar u Poreču i kulturni centar te svakako realizacija projekta Brijuni Rivijera, jer su Brijuni pravi rudnik dijamanta hrvatskog turizma", poručio je Jakovčić.

Ministrica kulture Andrea Zlatar Violić kazala je kako je zaštita kulturne baštine prioritet njenog ministarstva.

"Struku konzervatora treba poštivati, ali treba voditi brigu da razvojni projekti ne budu time opeterećeni nego da kultura bude dodana vrijednost projektima koji se razvijaju u lokalnim sredinama", naglasila je ministrica Zlatar Violić.

Kako se čulo tijekom rasprave, u kojoj su sudjelovali i ministri graditeljstva i prostornog uređenja Ivan Vrdoljak te pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, kao i vodeći ljudi istarskih hotelijerskih kuća, uloga turizma u gospodarskom razvoju ovisi o vrsti turizma koja se nastoji razviti te o strukturi nacionalnog i regionalnog gospodarstva u koje je uključen.

Po riječima Nevena Ivandića iz Instituta za turizam hrvatski turizam može biti konkurentan ukoliko dođe do pokretanja investicije, poticanja poduzetništva te do boljeg korištenja zapuštene neiskorištene državne imovine. (Hina)

Kalendar najava