Hrvatski













Hrvatska turistička zajednica
 


 




Predstavljen „Q“ Pravilnik: Podizanje kvalitete ključno je za jačanje konkurentnosti

ZAGREB, 22.3.2012.

Podizanje kvalitete ključno je za konkurentnost hrvatskog turizma i u fokusu je interesa Ministarstva turizma, koje će u tom smjeru provesti niz aktivnosti - rekao je ministar turizma Veljko Ostojić prilikom predstavljanja novog Pravilnika za dodjelu oznake kvalitete ugostiteljskog objekta – za hotel (Q Pravilnik).

Uz ministra, na konferenciji za novinare, sudjelovali su pomoćnik ministra Želimir Kramarić, direktorica Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore (HGK) Leila Krešić-Jurić, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Kristian Šustar i predsjednik Udruge obiteljskih i malih hotela (OMH) Šime Klarić.

Pravilnik je izrađen u suradnji sa strukovnim udrugama (UPUHH i OMH) te Hrvatskom gospodarskom komorom, a s ciljem poticanja i nagrađivanja hotela koji su postavili parametre za mjerenje kvalitete usluge, odnosno proizvoda. Oznaka kvalitete nije obvezna i dodjeljuje se na zahtjev, a hotelijerima će omogućiti isticanje u kvaliteti i tržišno vrednovanje.

Predsjednik UPUHH-a Šustar siguran je kako će veliki broj hotela biti zainteresiran za ovu oznaku, jer se radi o mehanizmu koji će povećati razinu prepoznatljivosti, što će u konačnici rezultirati i pojačanom tržišnom aktivnošću. Donošenja pravilnika pozdravila je i Leila Krešić-Jurić iz HGK, koja je dodala kako se radi o iznimnom projektu za hrvatsko hotelijerstvo i konkurentnost hrvatskog turizma, dok je predsjednik OMH-a Šime Klarić naglasio kako je definiranje standarda u turizmu pravi put prema izvrsnosti.

Prilikom predstavljanja Pravilnika, pomoćnik ministra Želimir Kramarić istaknuo je kako će se oznaka kvalitete dodjeljivati samo hotelima s više od tri zvjezdice, odnosno onim hotelskim tvrtkama koje će u većem broju elemenata i na višem stupnju ispuniti potrebne uvjete kvalitete.

Oznaku kvalitete utvrđivat će povjerenstvo Ministarstva turizma i tajni gost na temelju devet različitih područja, kao što su sigurnost hotela, kvaliteta uređenja i opreme, ali isto tako i zadovoljstvo osoblja i gostiju, te suradnja hotela s lokalnom zajednicom. Tajni gost će kvalitetu usluge ocjenjivati boraveći u hotelu, bez najave i najmanje 24 sata, a na osnovu stručnog znanja i postavljenih zahtjeva. Izvještaj o zadovoljstvu boravka, podnosit će se Ministarstvu turizma, koje će dodijeliti Q oznaku kvalitete, ukoliko hotel zadovolji sve potrebne uvjete.

Kalendar najava