Hrvatski













Hrvatska turistička zajednica
 


 




Predstavljanje Pustare Višnjice u Bruxellesu

ZAGREB, 26.9.2011.

Povodom Svjetskog dana turizma, 27. rujna 2011. godine u Bruxellesu u Albert Holu bit će proglašena europska destinacija izvrsnosti, a među kandidatima je i hrvatski nacionalni pobjednik, Pustara Višnjica.

Europska komisija ovaj će dan obilježiti kroz brojne radionice kao i predstavljanja svih destinacija izvrsnosti. Za tu su prigodu Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica osigurali info štand na kojem će se promidžbenim materijalima predstaviti hrvatski predstavnik, Pustara Višnjica.

Ovogodišnja tema izbora, koju svake godine zadaje Europska komisija, bila je „Turizam i prenamjena obnovljenih fizičkih lokaliteta“, a nacionalnim pobjednikom je u travnju ove godine proglašena Pustara Višnjica, nekad poljoprivredno dobro, danas turističko odredište.

Prvi nacionalni pobjednik EDEN-a, 2007. godine, kada je tema bila "Turistička destinacija na ruralnom području", bio je Sveti Martin na Muri, a godinu kasnije pobjedu je odnio Đurđevac - grad Picoka za temu "Turizam i lokalna nematerijalna baština". Slijedila je pobjeda Nacionalnog parka Sjeverni Velebit za "Turizam i zaštićena područja", dok je prošlogodišnji pobjednik o temi „Turizam uz vode“ bio grad Nin.

S ciljem stvaranja europske mreže najljepših mjesta održivog turizma, Europska unija je 2005. godine pokrenula projekt EDEN za izbor europskih destinacija izvrsnosti (European Destinations of Excellence). Budući da su njegovu važnost, odnosno vrijednost društvene, kulturne i okolišne održivosti netradicionalnih turističkih odredišta prepoznali Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica, Hrvatska od početka sudjeluje u projektu, ali bez prava na financijsku potporu, s obzirom da još nije članica Europske unije. Nakon pripremnih radnji, prvi nacionalni pobjednici EDEN-a izabrani su 2007. godine.

O EDEN-u
Projekt EDEN se zasniva na nacionalnim natjecanjima koja rezultiraju izborom turističke destinacije izvrsnosti za svaku zemlju, a glavni cilj je privući pažnju na vrijednosti, raznolikosti i zajednička obilježja europskih turističkih odredišta, te nagrađene potom umrežiti. Nagrađena područja uglavnom su slabije poznata europska odredišta, smještena u 27 zemalja članica i zemalja kandidata.

Kalendar najava