Hrvatski













Hrvatska turistička zajednica
 


 




Turizam zaslužuje biti u glavnim vijestima

ZAGREB, 13.9.2011.

S obzirom na gospodarsku važnost turizma u svjetskoj i nacionalnim ekonomijama turizam zaslužuje biti u glavnim vijestima i na medijskim naslovnicama, a turizmu i izvještavanju o njemu treba pristupiti na kvalitetniji način i poći od činjenica što turizam jest, što donosi, koliko zarađuje i koji su njegovi razvojni utjecaji. Istaknuto je to na prvoj međunarodnoj konferenciji Svjetske turističke organizacije - UNWTO o turizmu o medijima koja se pod nazivom "Turizam u glavnim vijestima", jučer i danas održava u zagrebačkom hotelu Westin.

Konferencija je svečano otvorena sinoć, a u današnjem radnom dijelu brojni svjetski medijski izvjestitelji i stručnjaci, njih oko 400, na nizu je panela raspravljalo o odnosu turizma i medija te važnosti pojačavanja njihove međusobne interakcije.

Dopisnik iz Njemačke za CNN International Frederik Pleitgen istaknuo je da turizam nije uvijek lako dovesti na naslovnice medija, ali da treba utjecati da se nađe u poslovnim rubrikama, jer su njegovi učinci na gospodarstvo ogromni.

Iznoseći svoja iskustva dopisnika iz brojnih zemalja iznio je i primjer Libije, gdje su mu rekli da ta zemlja ima tisuće kilometara predivnih pješčanih plaža, povijesnih lokacija i druge prirodne resurse, ali nema razvijen turizam jer je ta država bila zatvorena za strance. Njima je, kao i brojnim drugim zemljama u svijetu, važno da razvijaju turizam i moguće je, smatra Pleitgen, da će upravo turizam pomoći toj zemlji da se u novim političkim uvjetima oporavi, a ljudi dolaskom turista promijene svoj pogled na svijet.

Istaknuo je kako se Hrvatska u zadnjih deset i više godina borila sa silnim preprekama i političkim problemima, a uz turizam je danas postala jedna od najpoželjnijih destinacija u svijetu. U svemu, smatra, mediji imaju moćnu i važnu ulogu, pogotovu s pojavom novih društvenih medija.

Novinar britanskog The Guardiana John Bell smatra da bi Hrvatska mogla imati i bolju promociju na britanskom tržištu pa i u britanskim medijima, jer je, napominje, imidž Hrvatske u Britaniji vezan uz to da je skupa destinacija i da prodaje samo pakete-aranžmane. Britanci imaju veliku ponudu na svom tržištu, u zadnje vrijeme su dosta popularni Crna Gora i Srbija, Britanci žele putovati i izvan ljetnog dijela godine, a to im se u Hrvatskoj slabo nudi. Bell smatra da ne treba trošiti puno novca u klasičnu promociju nego se više usmjeriti na predočavanje onoga što je pozitivno u hrvatskom turizmu i kako da to Hrvatska bolje iskoristi.

Generalni direktor Upravnog odjela za turizam pri slovenskom ministarstvu gospodarstva Marjan Hribar smatra da bi se turizam kao fenomen ovog i prošlog stoljeća, koji pokriva različite aspekte gospodarstva i društva, trebao pratiti u medijima kvalitetnije.

Dopisnik iz Azije Time Magazinea Michael Schuman ističe da se u turizmu u zadnjih nekoliko godina i s pojavom niskotarifnih zračnih kompanija te interneta kao promotivnog i prodajnog kanala dosta toga promijenilo te da sada, po relativno povoljnim cijenama, mogu putovati svi slojevi društva.

Jedan od panela na konferenciji bio je i o hrvatskim iskustvima s medijskim praćenjem turizma gdje su predstavnici hrvatskih medija istaknuli da je turizam relativno dobro i dosta zastupljen u medijima, ali ipak više u ljetnom dijelu godine nego u ostalim. Često se u tim medijskim objavama naglašavaju i stvari koje nisu dobre u hrvatskom turizmu, ali dosta se piše i govori i o pozitivnim pričama i iskustvima ljudi koji su u turizmu našli svoje zanimanje.

Također se pokazalo i da se priče o svjetski slavnim osobama koje posjećuju Hrvatsku, osim u hrvatskim pojavljuju i u svjetskim medijima, što je Hrvatskoj dobra besplatna reklama. Istaknuto je i da je ministar turizma Damir Bajs svojom uspješnošću i povezivanjem sektora pridonio također ne samo dobrim turističkim rezultatima nego i pojačanom medijskom praćenju turizma.

Konferencija završava danas u poslijepodnevnim satima usvajanjem zaključaka te potpisivanjem Zagrebačke deklaracije koja bi trebala na svjetskoj razini definirati odnos medija i turizma. (Hina)

Kalendar najava